Szülők iskolája - Kamaszok az online társasjátékok bűvkörében

Tanév: 
2018-2019

Eljuthat-e egy gyerek Pamkutyától a Despacitón át a LOL világába? Hogyan ismerkedjünk gyermekünk digitális lábnyomával és az online térben kialakult karaktereivel címmel tart előadást Pap Erika gyermek-, és ifjúsági szakpszichológus, szimbólumterapeuta 2019. május 20-án 17:00-18:30 között a gimnázium Szegheő József Termében (díszterem)...

A pszichés nehézségekkel küzdő kamaszok szülei gyakran kétségbe esve jelentkeznek, amikor nem találnak kapcsolódást a virtuális térben elmerülő gyermekeikhez, a multiplayer játékok lüktető világában otthonosan közlekedő fiatalokat pedig az rémíti meg, hogy immár nem találják helyüket a hétköznapok szürkeségében.

Tapasztalataim szerint a szülők és pedagógusok számos esetben a legkevésbé sem tudják a kamaszok online játéktevékenységét elfogadni, megismerni, és végképp nem akarják azt támogatni.

Az előadás egy beavatási folyamatot mutat be: a terapeuta bevezetését egy számára idegennek tűnő világba – a terápiába kerülő serdülők által. Az előadás középpontjában az egyik legnépszerűbb, akciódús online versenyjáték – a Leage of Legends (LoL) − hőseinek, azok segítőinek és lehetséges ellenségeinek szimbolikus világa áll.

Vajon mit kezd magával egy harcedzett klinikus egy olyan térben, ahol maga is elveszve érzi magát? Kiismerhető-e egy szokatlan és idegennek tűnő tér? Mihez kezdjen a szülő, ha a gyermeke nem kívánja a vacsora kedvéért sem abbahagyni az online játékot. Mi az, ami már játékfüggőségnek nevezhető? Megelőzhető-e a függőség kialakulása? Miféle térerők mozgathatják a családi eseményeket, ha megvonjuk a digitális világ által kínált játékokat? Szükség van-e erre egyáltalán?

Az előadás egy beavatási folyamatot mutat be: a terapeuta bevezetését egy számára idegennek tűnő világba – a terápiába kerülő serdülők által. Az előadás középpontjában az egyik legnépszerűbb, akciódús online versenyjáték – a Leage of Legends (LoL) − hőseinek, azok segítőinek és lehetséges ellenségeinek szimbolikus világa áll.

Olyan gondolkodási keretet ajánlunk, amely képes közelíteni a virtuális és az offline térben megélt élményeket, és segíti megérteni mitől van a kamaszok körében elsöprő sikere az online muliplayer játékoknak.

A KÖSZI program a Belügyminisztérium és a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács támogatásával valósul meg.

logo