Piarista pedagógiai nap

Esemény kategória:

Tanév:

Intézmény:

Iskola a változó társadalomban, a gyorsuló időben
Piarista pedagógiai nap
Szeged

Meghívó az Iskola a változó társadalomban, gyorsuló időben címűpedagógiai napra, melyet a Dugonics András Piarista Gimnáziumban (Szeged, Bálint Sándor u. 14.) 2018. december 1-jén (szombaton) rendezünk.

 

A rendezvényen való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött, amelyet ezen az űrlapon lehet megtenni.

9.00
Köszöntő
Jusztinné Nedelkovics Aliz igazgató

9.15-11.15
KIP – a hejőkeresztúri modell
K. Nagy Emese

Digitális tanulás és tanítás
Juhos István

Szünet

11.40-12.00
Göd 2.0. intézményi modell. Hogyan kell Magyarországon jó szakképzést csinálni?
Valaczka János SchP

 

--------

 

K. Nagy Emese: KIP – a hejőkeresztúri modell
Sok pedagógusnak fejtörést okoz, hogyan kezelje a tudásban heterogén tanulócsoportot, hogyan szabja személyre a feladatokat. A megoldást a Komplex Instrukciós Program kínálja, amely a tehetséggondozás kiváló metódusa, ugyanakkor lehetőséget nyújt mind a tanulók öndifferenciálására, mind a pedagógusnak az egyéni képességeket figyelembe vevő feladatok kijelölésére. A program további sajátossága a tanulók közötti státuszrangsor kezelése, amely jelentős mértékben segítheti a diákok iskolai teljesítményét.

Juhos István: Digitális tanulás és tanítás
Az előadásban az edtech (educational technology) trendek, valamint a technológia előnyei és esetleges hátrányai kerülnek röviden bemutatásra. Szó esik az iskola átalakulásáról, a tanári szerep változásáról, a diákok motivációjáról - a diák hangjáról és a személyre szabott tanulásról, az együttműködés fontosságáról, továbbá az iskolai vagy azon kívüli közösség szerepéről, ebben a méltányosságról és a felelősségről, melyeket egy-egy digitális tartalom és szolgáltatás, valamint kapcsolódó kutatások mentén vizsgálunk meg.

Valaczka János SchP: Göd 2.0
Hogyan lehet Magyarországon jó szakképzést csinálni? Bemutatkozik a gödi piarista iskola új szakképzési modellje. A megújulás érdekében verzióváltást hajtunk végre. Milyen a jó szakember? Hogyan vonhatóak a képzés kialakításába a vállalatok, a diákok bevonása? Milyen kompetenciát, emberséget tud adni a szakképző iskola?